Pericol pe calea ferată

Pericol pe calea ferată dintre Orşova şi Drobeta-Turnu-Severin. Călătorii au surprins imagini în care se poate observa cum şuruburile care susţin traversele de cale ferată sunt rupte, ruginite şi se pot desprinde cu mâna, iar traversele sunt putrede şi crăpate. Aceste deficienţe grave au fost filmate chiar pe viaductele care trec la mare înălţime deasupra Dunării, iar un accident feroviar, posibil oricând, ar putea duce la o catastrofă de proporţii.
Pe viaductul Bahna, unul dintre cele mai lungi de pe calea ferată dintre Drobeta-Turnu-Severin şi Orşova, care trece şi peste Dunăre, şuruburile care susţin traversele pot fi desfăcute cu mâna, sunt rupteşiruginite. Problememarisuntşila traverse, care au putrezit din cauzaploii. Cei care locuiesc în zonă şi care foloseau frecvent transportul pe calea ferată spun că acumeste o aventură să mergi cu trenul.
Surse din cadrul CFR confirm temerile călătorilor şi au precizat, sub protecţia anonimatului, că pe sectorul respective poate avea loc oricând o catastrofă de proporţii. Viaductele dintre Drobeta-Turnu Severin şi Orşova sunt construite în anul 1965 şi de atunci nu s-au mai făcut decât mici reparaţii, deşi au durata de viaţă depăşită de două ori şi tot de atâtea ori ar fi trebui treabilitate total. Verificări se fac zilnic, ele sunt raportate celor care ar trebui să ia măsuri, dar nu se schimbă nimic.Într-un comunicat de presă transmis la solicitarea noastră, Compania Națională de Că iFerate CFR SA precizează că:
„Siguranţa circulaţiei trenurilor, conform instrucţiilor feroviare, nu este pusă în pericol dacă pe distanţe scurte de linie anumite elemente de prindere (boloane/tirfoane) sunt slăbite, deoarece nu se depăşesc procentajele admise de prindere. Pe astfel de porţiuni de linie, unde prinderea este activă în procent de 50%, trenurile pot circula cu viteza de 30 km/h, viteză cu care se circulă în present şi pe viaductul Bahna. Vă informăm că această măsură respect instrucţiile feroviare şi are drept scop siguranţa circulaţiei feroviare pe zona respectivă.”

De asemenea, în comunicatul CFR se arată că restricţiile de viteză impuse pe anumite componente ale infrastructurii feroviare reprezintă condiţii restrictive care garantează menţinerea siguranţei în traficul feroviar.